חפש בבלוג זה

דפים

יום חמישי, 1 בספטמבר 2016

                                     פינת הספורט והבריאות

             הדס דובובי מאמנת כושר אישית ויועצת לאורח חיים בריא

           תפריט לטיול


החופש הגדול הגיע...יש כאלו שישמחו מאד (גיל 8 עד 18), יש את אלו שפחות ימצאו את הנושא רלוונטי (רווקים ורווקות ללא ילדים) ויש כאלו שימרטו אט אט את שיערות ראשם מחוסר מעש ושיעמום של הילדים.

והנה, על אף התפילות והתחנונים שאולי אוגוסט לא יגיע...הוא מגיע ואפילו מהר, אך עובר לאט לאט.
זה חודש שבו לוקחים ההורים חופש ,מנסים את מזלם ובונים תכנית ולו"ז צפוף לימים אלו. רבים נוסעים לחו"ל אך גם יש את אלו שדווקא מחפשים את הנופש במולדת ופוקדים את אתרי החופש האטרקטיביים של ארצנו הקטנטונת, היפה והחמה.

אז על מה בעצם אני באה לכתוב פה...הרי אני ממש לא מדריכת טיולים מדופלמת ובטח שלא מכירה את כל האתרים האטרקטיביים (וחבל שכך), למרות שכתושבת עמק יזרעאל, המתעסקת בספורט בכלל ובריצה בפרט...אני מכירה דרך הרגליים אי אלו שבילים יפים, מוצלים וקסומים אבל לא בהם עסקינן.

מטרתי העיקרית במילים כתובות אלו היא להראות לכל מטייל באשר הוא, איך אפשר, על אף נטישת הבית, המקרר, הכיריים ושיגרת היומיום, עדין לשמור על תזונה נכונה, לאכול בריא בזמן הטיול והשהייה בטבע ולאו דווקא לפרנס את חברות החטיפים או חלילה וחס גם להשאיר לכלוך מיותר בטבע היפה שלנו.
כאוהבי טבע מושבעים וכאנשי אדמה וגוף אולי כדאי דווקא לאכול את מה שבא מהטבע, נטול חומרים משמרים, מייצבים למיניהם, חומרי טעם וריח, שומן טראנס, סוכר ואני יכולה להמשיך עוד ועוד עד שלבד תחליטו שבעצם "פרי הוא לא פרינגלס"(ציטוט נחמד שנתקלתי בו בדפי הפייסבוק...וכל כך נכון) ובעצם כדאי להצטייד במה שבריא, מספק אנרגיה לגוף ויישמור אותנו קלילים, בריאים, מאוזנים ומזינים את הגוף.

אז מה לוקחים לטיול....
מים
כי הגוף זקוק להם בראש ובראשונה, כי הם "טעם החיים" ולא כמו שהפרסומות מנסות ללמד אותנו, על המשקאות הקלים.

פירות, קשים בעיקר:
תפוחים: מצויינים לכליות, לעיכול, מזינים, משביעים ויש הטוענים שאכילת תפוח מנקה את החניכיים.
אפרסקים, שזיפים, נקטרינות ופירות קיץ למיניהם: הם מלאי סוכר, זה נכון, אבל יחד עם זאת, מספקים אנרגיה מיידית לגוף, ספקי אנרגיה מצויינים ועדיפים על כל חטיף סוכרי אחר. הם אנטיאוקסידנטיים (כלומר נוגדי חימצון ומצויינים כנגד מחלות).

ירקות חתוכים:
גזרים, מלפפונים, פלפלים...כל אלו מלאי ויטמינים, שומרים על טריות, נחמדים לנישנוש וילדים אוהבים לאכול אותם (חתכו פלפלים בכל הצבעים, גזר ומלפפון והכינו שקיות נשנושים צבעוניות מהטבע).

תמרים, אגוזים, שקדים
גם אלו ספקי אנרגיה מיידית ושומרים יחסית על טריות לאורך זמן. נכון שהם נמנים עם משפחת השמנים מהטבע, אבל הם מלאים בברזל, סידן, מגנזיום ומצויינים להשלמת התזונה שלנו בזמן טיול.

חטיפי אנרגיה
חטיפי אנרגיה כשמם כן הם, חטיפים...כדאי קודם כל לבדוק את כמות הסוכר בחטיפים אלו, לקרוא את מה שכתוב במרכיבים ורק אז להחליט האם הם ראויים להיכנס לגופינו או אולי עדיף חטיף אחר הכולל פחות סוכר, יותר פרי ואגוזים...

כריכים
תמיד אני אומרת, לכל מי שרוצה לעשות שינוי תזונתי, קודם כל, להכין את האוכל לבד. תכינו לכם את הכריכים בבית. הם טריים יותר, בריאים יותר ואתם אחראיים על מה שנכנס פנימה...כנ"ל לגבי עוגות או עוגיות שתחליטו לקחת כנשנוש...תדאגו אתם להכין אותם לבד, ניתן לאפות עם קמח מלא, סוכר חום, דבש, טחינה גולמית, מייפל טבעי ומוצרים שהם בריאים יותר ולאו דווקא טעימים פחות .

לסיכום 

שימרו על הגוף שלכם, לצד נפש בריאה. הנפש זקוקה לטיול, לחופש, לנשימה, הגוף זקוק לתזונה נכונה, לשתיית מים ולהגנה מהשמש, לצעוד, לנוע לחוות.

אני תמיד אומרת שגוף ונפש אחד הם, שחשוב לשמור על הנפש שלנו חופשייה ומאושרת, לצאת לטיולים, למסעות ולנקות את הראש, ללמד את הילדים שלנו על הארץ המופלאה שיש לנו ולצד זה, להראות להם שאנחנו אחראיים על התזונה שלנו. הכינו עם הילדים את האוכל לטיול, למדו אותם להכניס לגופם אוכל בריא והראו להם את הארץ הנהדרת שלנו תוך שמירה ואחריות שלהם על גופם ונפשם. חופש נעים ובטוח

הערת העורך:

למתעניינים : ניתן לפנות למגזין בשאלות להדס,
ואו לקבל את פרטי המאמנת לעצות,
והכוונה לחיים טובים ובריאים. תוך אימון אישי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה